Dienstverlening

Dienstverlening intro

Onze dienstverlening richt zich op het samen met onze cliënten realiseren van duurzame prestatieverbetering. Wij zijn selectief in de opdrachten die wij uitvoeren, omdat wij denken dat dit onze cliënten ten goede komt. Bepalend hierbij is of wij denken succesvol waarde te kunnen toevoegen.

Aanpak

Intake

Een succesvolle opdracht begint met een zorgvuldige intake. Daarom stellen wij onszelf een aantal vragen voordat wij ons committeren aan een opdracht, zoals:

  • Is het succes van de opdracht belangrijk voor onze opdrachtgever?
  • Is de opdracht haalbaar?
  • Kunnen wij deze opdracht goed uitvoeren en waarde toevoegen?
  • Kunnen wij onze opdrachtgever optimaal tevreden stellen?

Toegesneden aanpak

In overleg met onze opdrachtgever stellen wij een op de situatie toegesneden aanpak op. Deze is praktisch, resultaatgericht en fact based. Altijd worden de inhoudelijke én veranderkundige aspecten afgedekt. Regievoering over een opdracht en effectief stakeholdermanagement zijn enkele van onze specialiteiten.

Afspraak is afspraak

Wij werken nauw samen met onze opdrachtgevers en wij laten ons graag door u aanspreken. Open communicatie houdt ons scherp en stelt alle betrokkenen in staat te leren. ‘Afspraak is afspraak’ hanteren wij als basisregel in ons streven gezamenlijk de juiste oplossing te vinden. Kennis en methoden dragen wij tijdens de opdracht zoveel mogelijk over.

Juiste keuzes

Met het kiezen van de gemakkelijkste optie helpen wij veelal niet. Daarom trachten wij altijd de juiste keuze te maken in plaats van de gemakkelijkste. Dat kan voor u en voor ons confronterend zijn. Maar als dit het uiteindelijke resultaat en daarmee u ten goede komt, dan gaan wij dat risico niet uit de weg.

Kwaliteit

Wij zijn overtuigd van de kwaliteit van onze dienstverlening. We zijn daarom ook bereid om een resultaat- en performance-afhankelijke beloning af te spreken als het eindresultaat en de uitgangspunten helder zijn.

Opdrachten en expertises

Wij willen helpen om de organisatie beter te maken en meer te laten renderen. Wij doen dat door te ondersteunen bij strategieontwikkeling, het vormgeven van besturing & organisatie, maar ook bij de regievoering om de strategie of gewenste verandering daadwerkelijk te realiseren. Een goed advies of plan is immers implementeerbaar. Indien wij worden gevraagd te helpen om een strategie werkend te krijgen of het plan uit te voeren, dan lopen we daar niet voor weg.

Veel van onze opdrachten bevatten strategische, bestuurlijke en veranderkundige aspecten. Onze voorkeur gaat ook uit naar adviestrajecten die complex, grootschalig en innovatief zijn. Daar zijn wij goed in en dat vinden wij leuk. Maar uiteindelijk worden wij gedreven door het belang dat onze opdrachtgevers hechten aan de waarde van ons advies en onze hulp. Het speelveld waarin wij opereren en onze dienstverlening is mede daardoor altijd breed en boeiend. Hiernaast geven wij u een indruk van de aard van onze opdrachten en onze expertises.

Strategie

Wij ondersteunen onze cliënten bij het ontwikkelen van hun strategie en de beantwoording van hun strategische vraagstukken.

Lees verder »

Besturing & organisatie

Wij ondersteunen onze cliënten bij het vormgeven van een effectieve besturing en organisatie.

Lees verder »

Regievoering

Wij ondersteunen onze cliënten bij de regievoering over hun programma’s en projecten.

Lees verder »

Wat cliënten van ons vinden

  • Magnitude Consulting blinkt uit in het helder in beeld brengen van verantwoordelijkheden en bestuurlijke verhoudingen in politieke en complexe omgevingen.

    Directievoorzitter - Lokale Rabobank

  • Magnitude Consulting onderscheidt zich door haar aanpak: Geen bla bla, geen name dropping, maar goed luisteren naar de vraagstelling

    Directeur Levenbedrijf – Achmea

  • Magnitude Consulting is in staat cliënten tot zelfstandigheid te brengen. Dat betekent dat wij nu dingen zelf doen, die wij eerder door Magnitude Consulting lieten doen.

    Algemeen directeur – Bovemij

  • Magnitude Consulting denkt goed mee vanuit de klant. Niet alleen de vragen die ik had zijn beantwoord, ook de vragen die ik vergeten was te stellen zijn beantwoord.

    Directievoorzitter - Rabobank Pensioenfonds

  • Magnitude Consulting is onafhankelijk en uiterst kritisch, waarmee ze ook mij de ogen hebben geopend. Je rol zo zuiver uitvoeren valt of staat met de mensen die dit doen.

    Directievoorzitter - Ordina

  • Adviseurs van Magnitude Consulting nemen ondanks de druk en de hectiek altijd de tijd om contact te leggen met de mensen in onze organisatie. Door te luisteren én tomeloze inzet te tonen lukt het om op basis van goodwill in korte tijd dingen gedaan te krijgen.

    COO – C1000

Publicaties

Boeken

Artikelen

  • Succesvol realiseren van digitale transformaties in de verzekeringssector

    Emerce 13 november 2018
    Lees artikel
  • Pensioenuitvoerder neemt regie….

    Pensioen en Praktijk #3 2018
    Lees artikel
  • Pensioencommunicatie – Geen glans zonder samenwerking

    Pensioen Bestuur en Management - 2018/01
    Lees artikel
  • Transformatie in de installatiesector. Van reactieve naar proactieve bedrijfsvoering door servitisatie

    Sjef de Kimpe en Coen Smit
    Lees artikel
  • Klantbelang centraal: De weg naar vertrouwen

    Desiree Tsang A Sjoe en Mark de Weers, Banking Review, Winter 2016.
    Lees artikel
  • Naar een win-win voor klant en bank.

    Britt de Lange en Thomas van den Berg, Banking Review, Herfst 2016.
    Lees artikel
  • Succesvol uitbesteden van pensioenadministratie. Het belang van een gedegen selectie- en inrichtingstraject.

    Wannes Remmers en Sjef de Kimpe
    Lees artikel
  • Pensioenmarkt staat voor complete make-over

    Wannes Remmers en Sjef de Kimpe, Banking Review, winter 2014
    Lees artikel
  • Verandermanagement en Coöperaties, een effectieve combinatie?

    Wannes Remmers en Carolina Zijlstra, Banking Review, winter 2012/2013
    Lees artikel
  • Regievoering = succes

    Paul van Bekkum en Dolf L'Ortye, Banking Review, augustus/september 2012
    Lees artikel
  • Win-win: samen bouwen

    Randy Lobry en Paul van Bekkum, Banking Review, juli/augustus 2011
    Lees artikel
  • Het klinkt zo makkelijk, maar is het dat ook?

    Paul van Bekkum en Dolf L'Ortye, De Hypotheekadviseur, april 2011
    Lees artikel
  • Samenwerking in de hypotheekketen onder de loep

    Paul van Bekkum en Dolf L'Ortye, De Hypotheekadviseur, december 2010
    Lees artikel
  • “Vragen zijn vaak hetzelfde, maar de antwoorden altijd anders”

    Interview met Pieter Langereis en Wannes Remmers, De Onderlinge, mei/juni 2009
    Lees artikel
  • Intermediair begint waar vergelijkingssite stopt

    Interview met Dolf L'Ortye en Paul van Bekkum, NBVA magazine: Stem, maart 2009
    Lees artikel
  • Verbinden van ketenpartners

    Fred van Pouderoijen (Rabobank) en Steven Willekens, Banking Review, juni/juli 2008
    Lees artikel
  • Voorsorteren op de toekomst

    Paul van Bekkum en Dolf L'Ortye, Banking Review, februari 2008
    Lees artikel
  • CFO als deputy CEO

    Randy Lobry, CFO-magazine, juli/augustus 2008
    Lees artikel
  • Van belofte naar business-case

    Randy Lobry, CIO magazine, juli/augustus 2008
    Lees artikel
  • Labels en shared service center op gespannen voet?

    Nathalie de Jager en Wannes Remmers, Banking Review, juni 2007
    Lees artikel
  • Strategisch Verzekeren

    Steven Willekens, Zorgvisie, april 2006
    Lees artikel
  • Van strategie naar realisatie, Performance Management in de financiële sector

    Randy Lobry en Arthur Willigenburg, Fiducie, mei 2004
    Lees artikel
  • Shared Services: 6 succesfactoren

    Arthur Willigenburg en Léon Beismann, Banking Review, juni 2002
    Lees artikel
  • Automatiseren met rendement: Information Economics in de praktijk

    Randy Lobry en René Wolfsen, Liber Amicorum, Theo Bemelmans, februari 2004
    Lees artikel